Ponad 4 godziny opóźnienia miał pociąg Intercity na trasie Szczecin-Białystok
240 minut opóźnienia miał pociąg IC 81104 Rybak ze Szczecina do Białegostoku. Pierwotnie do stolicy Podlasia miał dotrzeć w czwartek (18.07) o 23:16, ale dotarł w piątek (19.07) o 3:26
– Opóźnienie to spowodowane jest drzewem, które spadło na linię trakcyjną między Lęborkiem, a Słupskiem – powiedział portalowi Podlaskie24 kierownik pociągu.
– Wczoraj (18 lipca) doszło do zerwania sieci trakcyjnej przez powalone drzewo. Na odcinku szlaku jednotorowego Potęgowo – Pogorzelice został wstrzymany ruch. Pociąg Szczecin – Białystok lokomotywą spalinową został ściągnięty do stacji Potęgowo, skąd – po przywróceniu ruchu – kontynuował jazdę – poinformował portal Podlaskie24 Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Intercity.
W pociągu było 500 pasażerów. Podróżni otrzymali poczęstunek
Załoga pociągu rozdawała pasażerom nieodpłatnie wodę, soki i wafelki. Kanapki otrzymały przede wszystkim dzieci, i niektórzy dorośli. Niektórzy, bo dla wszystkich pasażerów kanapek nie wystarczyło.
Odszkodowanie za opóźniony pociąg
W związku z opóźnieniem pociągu każdy pasażer może ubiegać się o odszkodowanie. Można to zrobić m.in. przez Internet lub w kasie biletowej. O poświadczenie dot. opóźnienia pociągu warto wcześniej poprosić kierownika pociągu.
– Każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji – wyjaśnia rzecznik. – Taki wniosek można złożyć w kasach biletowych, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl. Reklamacja może dotyczyć każdej sytuacji, którą pasażer uzna za niewypełnienie umowy przewozu czy obowiązków przewoźnika. Każdą taką sytuację trzeba szczegółowo opisać, włącznie z udokumentowaniem strat pasażera, gdy takie zaistnieją np. z tytułu opóźnienia pociągu. W przypadku opóźnienia pociągu od 60 do 119 minut pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości 25 proc. ceny biletu. W przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej, jest to 50 proc. ceny biletu – dodaje rzecznik.