Od środy 15 stycznia nabór do nagrody Podlaska Marka
Najlepsze podlaskie produkty, inwestycje, ciekawe wydarzenia kulturalne bądź społeczne, innowacyjne rozwiązania w przemyśle i inicjatywy wychodzące naprzeciw problemom osób z niepełnosprawnościami będą wybrane w 21. edycji konkursu Podlaska Marka. Zgłoszenia można przesyłać od 15 stycznia do 7 lutego
Podlaska Marka organizowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego od 2004 roku. Konkurs to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą.
Nagroda przyznawana jest w dziesięciu kategoriach: produkt spożywczy, produkt użytkowy, inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura, społeczeństwo, biznes, projekt 4.0 oraz marka bez barier.
O tegorocznej edycji konkursu poinformowano we wtorek na konferencji prasowej. „Rozpoczynamy kolejną dekadę konkursu Podlaska Marka, 21. edycja. Konkurs zmieniał się, ewaluował, ale zawsze pokazuje to, co jest najpiękniejsze w województwie podlaskim” – mówił marszałek województwa podlaskiego Łukasz Prokorym. Poinformował też o dwukrotnym zwiększeniu wartości nagrody dla zwycięzców. Dotychczas nagroda wynosiła 10 tys. zł dla zwycięzcy w każdej kategorii, obecnie będzie to 20 tys. zł.
Kandydatury do konkursu można zgłaszać od 15 stycznia do 7 lutego – poinformowała dyrektorka biura zarządzania promocją województwa w urzędzie marszałkowskim Ewa Suprunowicz. Dodała, że zgłaszane do konkursu produkty i inicjatywy muszą być zlokalizowane na terenie województwa podlaskiego i wpływać na pozytywny wizerunek regionu. Zachęcała do zgłaszania się mówiąc, że to „bardzo proste”.
Kandydatów do nagrody może zgłosić każdy, zarówno producenci, jak i konsumenci. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz na stronie internetowej konkursu – www.podlaskamarka.pl, który będzie dostępny od 15 stycznia rano.
Nominowanych do nagrody wskaże specjalna kapituła z udziałem marszałka, przedsiębiorców, mediów, ludzi kultury. Swoją Podlaską Markę Konsumentów przyznają też internauci, którzy będą mogli głosować na przedsięwzięcia i pomysły nominowane w konkursie.
Laureatów marek poznamy podczas gali zaplanowanej na 15 maja. Zwycięzcy otrzymają nagrody pieniężne a także reklamę w mediach regionalnych i ogólnopolskich oraz szansę na udział w imprezach promocyjnych.
W ramach Podlaskiej Marki zostaną też nadane dwa tytuły: Ambasadora Podlaskiej Gospodarki oraz Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego.
W poprzednich edycjach konkursu o Podlaską Markę rywalizowało ponad 1,5 tys. produktów. Dotychczas statuetką nagrodzono m.in. Białowieski Park Narodowy, Uniwersytet w Białymstoku, Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie „Droga”, Podlaski Piknik Militarny „Misja Wschód”, Galerię Arsenał, mleko „Łaciate”, robota edukacyjnego Photon, firmę Pronar, festiwal Up To Date, Grupę Ratowniczą Nadzieja czy Białostocki Półmaraton. (PAP)