Od 3 stycznia jedna infolinia dla wszystkich urzędów skarbowych w Podlaskiem
Od 3 stycznia 2024 r. podlaska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wprowadza jedną infolinię pod numerem 22 460 59 90
Oprócz standardowych połączeń, osoba dzwoniąca na infolinię będzie mogła potwierdzić swoją tożsamość TelePinem i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.
Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.
– Nowy model obsługi telefonicznej był testowany w województwie podlaskim podczas pilotażu, który trwał od 4 września do 27 października 2023 r. Od środy 3 stycznia 2024 r. klienci podlaskich urzędów skarbowych już na stałe będą korzystać z nowych rozwiązań. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią – poinformował Radosław Hancewicz, rzecznik prasowy podlaskiej KAS.
W zależności od zakresu poszukiwanych informacji klient będzie mógł skorzystać z dwóch typów połączeń: standardowego oraz z potwierdzeniem tożsamości.
Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.
Infolinia to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.
Podstawowe informacje o infolinii
Numer telefonu: 22 460 59 90
Koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:
Bez potwierdzenia tożsamości:
Ogólna informacja podatkowo-celna,
Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.
Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:
Indywidualna informacja podatkowo-celna.
Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.
Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl
Infolinia to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS”. Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl
Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:
✔️telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
✔️telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
✔️telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).