Gala XX edycji Podlaskiej Marki
Finał Podlaskiej Marki już za nami. Docenione zostały najciekawsze inicjatywy, wyjątkowe miejsca, najlepsze produkty, których wspólnym mianownikiem jest nasz region
W piątek, 24 maja, w Operze i Filharmonii Podlaskiej odbyła się jubileuszowa gala konkursu Podlaska Marka.
Najwartościowsze produkty, najlepsze pomysły i najciekawsze wydarzenia – nagrodzone. Podczas gali w białostockiej Operze poznaliśmy laureatów dorocznego konkursu Podlaska Marka. Plebiscyt już po raz dwudziesty zorganizował Zarząd Województwa Podlaskiego.
Konkurs startował w 2004 roku – wtedy przyznano 3 nagrody. Teraz statuetki rozdano w 10 kategoriach.
W kategorii Biznes kapituła nagrodziła producenta okien i drzwi Monolit. W kategorii Produkt spożywczy statuetkę zdobyła Spółdzielnia Mleczarska z Łap za jogurty wysokobiałkowe dla dzieci.
Aż dwiema statuetkami nagrodzono wydarzenia zorganizowane przez Politechnikę Białostocką – to doroczne święto wzornictwa East Design Days w kategorii Wydarzenia oraz Juwenalia w kategorii Kultura.
Wyróżnienie w kategorii Odkrycie roku trafiło do pisarki z Łomży Anny Rybakiewicz. W kategorii Inwestycje Podlaską Markę otrzymała Fabryka Kół Tarczowych spółki Pronar z Narwi. Za najlepszy Produkt użytkowy kapituła uznała Naturalne Kosmetyki Neboa firmy Eurus. W kategorii Społeczeństwo wygrał projekt edukacyjny PROT „Poznajemy Podlaskie”. Statuetkę odebrał też starosta białostocki za utworzenie Nowoczesnego Centrum Kształcenia Zawodowego w Łapach. W kategorii Marka bez barier wyróżniono Pierwszą w Polsce galę paraboksu – zorganizowana przez Białostocki Klub Kibiców.
Z kolei tytuł Podlaskiej Marki Konsumentów przypadł imprezie Odlotowe Suwałki Air Show 2023.