Rail Baltica. Na stacji Białystok powstaje zadaszenie nad peronami – FILM
Na dworcu kolejowym w Białymstoku powstaje zadaszenie nad peronami
Po przebudowie stacji każdy peron będzie pod dachem. To nowość na białostockim dworcu kolejowym.
Ogromne zadaszenie powstaje obecnie nad peronami od strony budynku dworca i nad peronem najbardziej oddalonym od dworca. Kolejarze już we wrześniu planują wprowadzić ruch pociągów na nowe krawędzie peronowe.
– Na stacji w Białymstoku postępują prace w ramach modernizacji linii kolejowej Rail Baltica – mówi Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP PLK SA. – Te prace są już bardzo zaawansowane. Powstają nowe perony, powstaje nowe zadaszenie tych peronów, które w przyszłości będzie chronić podróżnych przed deszczem, śniegiem i słońcem. Nowe perony będą również dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności – dodaje rzecznik.
Na stacji w Białymstoku zmieni się też układ peronów.
– Nowy peron numer 4 będzie połączony z miejskim centrum przesiadkowym, i z tego peronu bezpośrednio będzie można przesiąść się na komunikację miejską w Białymstoku. Natomiast w obecnej lokalizacji tego czwartego peronu będzie nowy peron nr 3. Ostatecznie licząc, nie zmieni się liczba peronów na stacji w Białymstoku, natomiast będzie ich inny układ. To stworzy lepsze możliwości podróżowania w dojazdach do pracy, do szkoły również pociągów dalekobieżnych – podkreśla rzecznik PKP PLK S.A.
Pierwsze efekty obecnie prowadzonych prac podróżni odczują już we wrześniu br.
Przebudowa stacji w Białymstoku ma się zakończyć w przyszłym roku, ale pierwsze efekty obecnie prowadzonych prac podróżni odczują już we wrześniu br.
To część prac na linii Rail Baltica z Czyżewa do Białegostoku na ponad 70-kilometrowym odcinku.
Całość kosztuje 3,4 mld zł – przede wszystkim z unijnego programu CEF Łącząc Europę.
Trwa również budowa przystanku Zielone Wzgórza w Białymstoku
Kolejarze planują we wrześniu uruchomić równocześnie przystanek Zielone Wzgórza. Docelowo obsłuży on linie do Warszawy, Bielska Podlaskiego oraz do Ełku.
W rejonie dworca PKP podziemne przejście dla pieszych i rowerzystów buduje natomiast Urząd Miejski w Białymstoku. Obok ostatniego peronu powstaje również miejskie centrum przesiadkowe. Jak informują miejscy urzędnicy – otwarcie tych dwóch inwestycji uzależnione jest od postępu prac kolejarzy.